תרומות בלוג צור קשר English
מכון ירושלים ללימודי ישראל
דף הבית    חדשות   חדשות המכון
חדשות
חדשות המכון
כתבו עלינו
מאמרים
ווידאו
מצגות
ניוזלטר
חדשות המכון
לראשונה: סקר ענק לבחינת הרגלי הנסיעה של תושבי השרון

לראשונה: סקר ענק לבחינת  הרגלי הנסיעה של תושבי השרון

מיזם תחבורה מקיימת בשרון הכולל עיריות וארגוני מגזר שלישי עורך החל מהשבוע סקר מקיף לבחינת הרגלי הנסיעה של תושבי השרון. המטרה: התאמת התשתיות ושירותי התחבורה לנקודות המוצא והיעד של הנוסעים, קיצור זמני הנסיעה והפחתת העומסים בכבישים

בשבועות הקרובים יופץ סקר באמצעים דיגיטליים בקרב תושבי ערי השרון בו יתבקשו הנסקרים לדווח על הרגלי הנסיעה שלהם. מטרת הסקר היא לאתר את נקודות היעד המבוקשות  ביותר– זאת בהתאם לזמני הביקוש ולנקודות המוצא. בשלבים הבאים ממצאי הסקר ישמשו לשיפור שירותי התחבורה השונים במרחב. 

הסקר הוא יוזמה של פרוייקט "תחבורה מקיימת בשרון" – פרוייקט ראשון מסוגו הנערך בישראל לו שותפות רשויות מקומיות בשרון, ארגוני מגזר שלישי, ושותפים מהאקדמיה. בין הרגלי הנסיעה שהסקר בוחן נכללים מידת השימוש בתחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל, המרחק התחנות מנקודת המוצא, הפרמטרים שמשפיעים על הנוסע בבחירות אמצעי התחבורה ומידת השימוש והתלות באמצעי התחבורה השונים. הסקר נערך על ידי המכון לחקר התחבורה בטכניון ועורכיו מצפים לאלפי תשובות שייצרו מאגר גדול ומייצג של הרגלי הנסיעה המגוונים והשונים בשרון. 

הארגונים שלוקחים חלק בפרוייקט הם תחבורה היום ומחר המקדמת תחבורה בת קיימא, 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית הפועל לקיצור זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית, ישראל בשביל אופניים המעודד הקמת שבילי אופניים ושימוש באופניים, את הפרוייקט מרכז מכון ירושלים למחקרי מדיניות ומלווה אותו המכון לחקר התחבורה בטכניון. הרשויות המקומיות ששותפות לפרויקט הן: הרצליה, חדרה, טייבה, כפר סבא, נתניה וקלנסווה. 

לדברי מנהלת המיזם המתכננת תמי גבריאלי: "מטרת הפרויקט היא לחבר רשויות מקומיות, וארגוני מגזר שלישי לתוכניות משרד התחבורה ולפעול יחד כך שהשקעות בתחום התחבורה הציבורית ותשתיות התחבורה השונות יניבו תפוקה מלאה לטובת כלל ציבור הנוסעים. את התובנות הקיימות בארגוני התחבורה ביחס לשבילי האופניים, קווי התחבורה הציבורית, תשתיות נדרשות להולכי רגל  ונגישות לאזורי תעסוקה ותחנות רכבת נרצה לאשש באמצעות הסקר בו הציבור הרחב יוכן לשתף מניסיונו, להצביע על  השיפורים הנדרשים ולשתף בהצעות והמלצות. בכך אנו מקווים לצמצם את עומסי התנועה שכולנו חווים". 



הבא
חיפוש מתקדם
©כל הזכויות שמורות למכון ירושלים לחקר ישראל תנאי שימוש יעוץ על ידי InTv.co.il בניית אתרים ICS