הסקר החברתי של הלמ"ס לשנת 2016, הציג למשיבים לו את השאלה הבאה: "האם יש מצבים בהם את.ה מרגיש.ה בדידות?". בעת הכנת הטור השבועי, נתקלתי בשאלה הזו, ותהיתי – האם אני הייתי משיבה בכנות לשאלה כזו? ועוד של סקר מטעם המדינה? מה מארבע האפשרויות (לעיתים קרובות; לפעמים, מידי פעם; לעיתים רחוקות; אף פעם לא) הייתי מסמנת? אני לא בטוחה, אבל בינתיים, הנה מה שהנתונים הקיימים מגלים לנו.
 
גברים תל אביבים בודדים יותר מגברים ירושלמים, נשים ירושלמיות בודדות יותר מנשים תל אביביות:
6.7% מהגברים התל אביביים חשים בדידות לעיתים קרובות, לעומת 3.7% מהגברים הירושלמים. 
6.66% מהנשים הירושלמיות חשות בדידות לעיתים קרובות, לעומת 5.94% מהנשים התל אביביות. 
 
כאשר מקבצים את התשובות, פערי הבדידות לפי מגדר ולפי עיר מיטשטשים- כ-21% מהגברים הירושלמים בודדים לעיתים קרובות או מידי פעם, בדומה לכ-23% מהגברים התל אביבים. עם זאת, מתגלה כי באופן כללי נשים חשות יותר בדידות מגברים.  כ-80 אלף ירושלמיות (31%), וכ- 44 אלף תל אביביות (26%), מרגישות בודדות לעיתים קרובות או מידי פעם. המצב בחיפה לא הרבה יותר שמח: 20.5 אלף מהחיפאים (21%) בודדים לעיתים קרובות או מידי פעם, לעומת כ-30 אלף חיפאיות (27%). 
 
למה ניתן לקשור את תחושות הבדידות בקרב הירושלמים? 
 
אני הנחתי שתהיה התאמה בין מידת הבדידות לטיב הקשרים המשפחתיים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אכן בוחנת זאת, והיא שואלת: האם אתה מרוצה מהקשר שלך עם בני משפחתך? על התשובות שמביעות אי שביעות רצון או אי שביעות רצון מוחלטת, לא היו מספיק משיבים ועל כן טעות הדגימה לא מאפשרת להציג את הנתונים, ולי לא ניתנת האפשרות לאשש או לפסול את ההנחה שלי. עם זאת, 21% הירושלמים המעידים על תחושת בדידות תכופה, מורכבים מ -6.3% שהינם "מאד מרוצים" מקשריהם המשפחתיים, ו 14% שהינם "מרוצים" בלבד. בקרב 31% מהירושלמיות החשות בדידות פה ושם, 8% "מרוצות מאד" ומחוברות למשפחותיהן, ואילו 20% "מרוצות" בלבד. 
 
ומה לגבי המצב המשפחתי של המשיבים? 
 
אין מספיק נתוני מצב משפחתי אודות אלו שדיווחו על תחושת בדידות "לעיתים קרובות". עם זאת, מקרב כ-17% ירושלמים שהם בודדים "מידי פעם", כ-12% נשואים, וכ 5% רווקים. מקרב כ- 24.4% ירושלמיות הבודדות מידי פעם,  כ-15% נשואות, וכ- 5.4% רווקות. 
 
ואולי, אחרי כל זה, אפשר לסכם ולהסיק שתחושת בדידות היא חלק מסל תחושות הקיום האנושי, וטבעי לחוש אותה כמו כל תחושה אחרת. ואם אתם בכל זאת מרגישים מוצפים מידי – אל תישארו עם זה- חפשו עזרה.