בתל-אביב התמונה שונה מאוד, שם 48% מבעלי הרכב הגיעו באמצעותו, כלומר שיותר מחצי (52%) מהמועסקים המתגוררים ועובדים בעיר, הגיעו באמצעים אחרים, הבולטים בהם אוטובוס (18%), אופניים (16%) וברגל (15%).
ומה בדבר בן הזוג? האם אכן הוא זה שלוקח את הרכב? כאשר בוחנים את תושבי ישראל שלרשות משק הבית שלהם עומדים שני רכבים או יותר (ועובדים בישוב המגורים), רואים שאכן אחוז המגיעים לעבודה ברכב פרטי עולה, ומגיע ל-82%. הדבר אינו מפתיע, מפני שברבים מהמקרים זו הסיבה לרכישת רכב שני – הגעה לעבודה. עם זאת אפילו בקרב בעלי שני רכבים, 18% מהמועסקים מגיעים באמצעים אחרים, ובמיוחד ברגל (8%) ובאוטובוס (7%).
על-מנת לצמצם את העומס בכבישים, ולייעל את תנועת האנשים במרחב, רצוי היה שיותר אנשים ישאירו את הרכב בבית ויגיעו לעבודה באמצעים אחרים, אבל מעודד לגלות שגם כיום לא מעט עושים זאת.