מדד השכנוּת – יחסים בין קבוצות בירושלים: קיץ 2023
פרסום מס' 613
שנת פרסום: 2024
ד"ר בן בורנשטיין, אפרת סער
יזמות חברתית היא מונח המתייחס לאדם או קבוצה הפועלים לטיפול בבעיות חברתיות בתחומים שונים או ליצירת ערך חברתי לשיפור רווחתה של הקהילה. היזם החברתי עשוי לפעול למציאת פתרונות חדשניים וארוכי טווח לבעיות, או לחלופין להתמקד בעצם המאבק להכרה במצב מסוים כבעיה חברתית. היוזמה החברתית יכולה להיות תוצר של אדם יחיד או של קבוצת אנשים, להיות בעלת אופי ספורדי ונקודתי או להתמסד כארגון חברתי.
מחקר זה, שנערך בשיתוף המחלקה לפיתוח מנהיגות וקידום נשים באגף חברה, מִנהל תרבות, חברה וספורט בעיריית ירושלים, ביקש להעמיק בהבנת תופעת היזמות החברתית של נשים בירושלים. המחקר התבצע באמצעות שילוב של שיטות מחקר כמותניות ואיכותניות, והוא כלל סקירת ספרות, ראיונות עומק, קבוצות מיקוד וסקר מקיף בקרב נשים המייצגות קהילות מגוונות בעיר.
במהלך המחקר נבחנו סוגיות מרכזיות ביזמות חברתית בכלל, וביזמות של נשים בפרט, נבדקו חסמים והזדמנויות לקידום יזמות נשית בירושלים, וגובשו המלצות לאפיקי פעולה בתחום היזמות החברתית ברמה העירונית, תוך התחשבות במורכבות של עולם היזמות הנשי ובגיוון החברתי בעיר.
מדד השכנוּת – יחסים בין קבוצות בירושלים: קיץ 2023
פרסום מס' 613
2024 | מחברים: ד"ר מריק שטרן, ניצן פייביש
ירושלים כעיר בירה שִׁניוֹנית: מרחב חדשנות אזורי וכלכלת ממשל
פרסום מס' 576
2023 | מחברים: ד"ר שרית בן שמחון-פלג