הישארו מעודכנים

    סגור

    מאגרי נתונים על ירושלים

    נתונים סטטיסטיים

    1982 - היום
    |
    סוג מחקר: מחקרי נתונים

    הבסיס למדיניות הוא נתונים סטטיסטיים אמינים, עדכניים ורלוונטיים. מכון ירושלים מחזיק מאגר נתונים רחב, ומנגיש אותו לקובעי המדיניות ולקהל הרחב.
    השנתון הסטטיסטי לירושלים הוא המקור הרשמי לנתונים סטטיסטיים על ירושלים. השנתון מרכז נתונים על ירושלים ממגוון מקורות, ובראשם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועיריית ירושלים. השנתון מתפרסם ברציפות משנת 1982, ונמצא בשימוש של קובעי מדיניות ברמה הלאומית, העירונית והשכונתית: אנשי עירייה, חוקרים, סטודנטים, וכל מי שמתעניין בעיר. השנתון מכיל לוחות וגרפים ובהם נתונים עדכניים על: שטח, אקלים, אוכלוסייה, הגירה, רמת חיים, עבודה, תעשייה, שירותים, בינוי, תחבורה, תיירות, חינוך, תרבות וספורט, בריאות, רווחה, תקשורת, סדר ציבורי, דת, תקציב עירוני ועוד. השנתון מתורגם לאנגלית, והחל מ-2016 גם לערבית. החל משנת 2017 יוצא השנתון המלא בגירסה אינטרנטית.

    חברי ועדת ההיגוי של השנתון: ישראל קמחי, גרשון בינט, יהושע בירוטקר, אוליביה בלום, פרופ' סרג'יו דלה פרגולה, אורן הלר, בנימין וייל, ד"ר אחמד חליחל, פנינה צדקה, ניצה (קלינר) קסיר, גיל ריבוש, אריאלה רג'ואן, אבנר סעדון.


    על נתונייך ירושלים – מצב העיר ומגמות שינוי, הוא פרסום הרואה אור מדי שנה, החל משנת 1995. על נתונייך ירושלים משרטט תמונה עדכנית ותמציתית של המציאות המורכבת של ירושלים ושל מגמות השינוי במגוון רחב של נושאים: אוכלוסייה, תעסוקה, חינוך, בינוי, תיירות ועוד. בעוד שהשנתון כולל בעיקר טבלאות (לוחות) נתונים, על נתונייך כולל גם טקסט המתאר את המצב והמגמות, כפי שעולים מהנתונים. הפרסום רואה אור גם באנגלית ובשנת 2019, לראשונה, תורגם אף לערבית.

    טור ובלוג סטטיסטי - מאז שנת 2007 מפרסם המכון טור סטטיסטי שבועי העוסק בכל שבוע בנושא אחר, כאשר בכל טור כותב אחד מחוקרי המכון על נושא הקרוב לליבו, ומדגיש זווית הנראית לו מעניינת. כך יוצא שהטורים נוגעים בנושאים מגוונים מאוד, אך תמיד מביאים את הנתונים, ברוח המשפט הידוע "ללא נתונים, אתה פשוט עוד אדם עם דעה". הטור מתפרסם בעיתון מקומי, ובמקביל בבלוג המכון. לאורך השנים התפרסמו הטורים בעיתונים "כל העיר, "זמן ירושלים" ומוסף "In Jerusalem " של ג'רוזלם פוסט. הטורים החלו להתפרסם ביוזמתה של ד"ר מאיה חושן, שבהתחלה גם כתבה וערכה, ולאורך השנים התחלפו העורכים. כיום יאיר אסף-שפירא עורך את הטור ואת הבלוג. הכתיבה על נושא שלא קשור בהכרח לעבודה השוטפת נותנת לכותב הזדמנות לחקור נתונים שאינו עוסק בהם בדרך כלל, או למצוא מקורות נתונים חדשים.

    פרסומים
    לכל הפרסומים

    מעמד הביניים בירושלים

    מאפיינים ומגמות | פרסום מס' 602

    2023 | מחברים: ניצן פייביש...

    בספרות המחקר קיימת הסכמה רחבה כי למעמד הביניים יש תפקיד משמעותי בצמיחה הכלכלית של המשק, בשמירה על יציבות חברתית ובקיומו של משטר דמוקרטי תקין. בעשורים האחרונים פורסמו מחקרים רבים שמאפיינים את...

    על נתונייך ירושלים - 2023

    מצב קיים ומגמות שינוי | פרסום מס' 601

    2023 | מחברים: עומר יניב, יאיר אסף-שפירא, נטע חדד, אריאל גפן...

    "על נתונייך" הוא פרסום היוצא לאור מדי שנה לקראת יום ירושלים ומציג תמונה עדכנית, תמציתית ומאירת עיניים על המצב הקיים בירושלים ועל מגמות השינוי לאורך זמן. הפרסום מנגיש לקובעי המדיניו...

    על נתונייך ירושלים - 2022

    מצב קיים ומגמות שינוי | פרסום מס' 585

    2022 | מחברים: יאיר אסף-שפירא, נטע חדד, עומר יניב...

    על נתונייך ירושלים - 2021

    מצב קיים ומגמות שינוי | פרסום מס' 563

    2021 | מחברים: מיכל קורח, ד"ר מאיה חושן...

    על נתונייך ירושלים - 2020

    מצב קיים ומגמות שינוי | פרסום מס' 530

    2020 | מחברים: מיכל קורח, ד"ר מאיה חושן...

    שותפים