ברקע המלחמה במגפת הקורונה, מתחולל ויכוח, האם בכלל יש כאן מגפה. חלקים גדולים בציבור טוענים שהשד אינו נורא כל כך, וודאי שאינו מצדיק צעדים שהשפעתם על הכלכלה קיצונית. מנגד, מנסים אחרים, וביניהם משרד הבריאות, להסביר שמדובר במחלה לא קלה, ושגם אחרי שמבריאים ממנה עלולים להיות סיבוכים.
מחנה הממעיטים בחומרת המחלה משתמש כטיעון בנתוני התמותה מקורונה, אשר בישראל הם לשמחתנו, נמוכים. מנגד, נטען כי יש לבחון את כלל התמותה, כדי לזהות האם ישנה תמותה שאולי לא נובעת ישירות ממחלת הקוביד-19, אך בעקיפין קשורה אליה, כמו טיפולים שהוזנחו, מחלות לב שהחמירו כתוצאה מהקוביד-19 וכולי. ניתן לבדוק זאת על-ידי בחינת כלל מקרי המוות, במטרה לזהות האם יש "תמותה עודפת", כלומר יותר מקרי מוות מהרגיל.
במבט ראשון נראה שכן. החודשים ינואר-יוני 2020 בישראל היו הקטלניים ביותר בעשרים השנה האחרונות, למעט שנת 2019. בבדיקת הרבעון השני של השנה, אפריל עד יוני, שנת 2020 הייתה הקטלנית ביותר, כלומר שמספר הפטירות בה היה גבוה ממספר הפטירות בכל רבעון שני מאז שנת 2000. כאשר העליתי נתונים אלו בפני עמיתים, אחת ההערות הייתה שהמגמה הזו נובעת, בין היתר, מגידול האוכלוסייה. לי נראה היה שהנירמול לגודל האוכלוסייה לא ישנה את המגמה, אבל נעניתי לאתגר.
קטן אמונה ניגשתי לבנות את הנתונים לפי גודל האוכלוסייה. השתמשתי בנתון של אוכלוסייה ממוצעת לכל שנה, כאשר לשנת 2020 אמדתי את האוכלוסייה הממוצעת (שתתפרסם רק בסוף השנה, מן הסתם), על ידי הכפלת האוכלוסייה ב-2019, באחוז הגידול מהשנה שלפניה.
הנתונים היו חד משמעיים, והפוכים לממצא הקודם. בבדיקה של פטירות לכל מיליון נפש באוכלוסייה, מסתבר ששנת 2020 היא, עד כה, הכי פחות קטלנית בעשרים השנה האחרונות. בחצי הראשון של השנה נפטרו בישראל 2,573 תושבים לכל מיליון נפש באוכלוסייה, המספר הקטן ביותר של נפטרים למיליון, לפחות מאז שנת 2000. בגרף ניתן לראות את המגמה לאורך החודשים. חשוב לומר שיש עוד מה לבדוק כדי לבסס את הקביעה הזו, כגון שיעור תמותה מתוקנן לגיל.
האם היעדר התמותה העודפת אומר שאין מגפה? בעיני לא. אחוזי התפוסה במחלקות הקורונה גבוהים מאוד (בהדסה עין-כרם ובשערי צדק כרגע 170% ו-110% בהתאמה), ומספר החולים המונשמים נמצא במגמת עלייה. לשמחתנו, כרגע מקרי המוות אינם רבים, אבל מכאן ועד הטענה שהשד אינו נורא, המרחק רב.
בדרך כלל נתוני האוכלוסייה לחודש הקודם אינם זמינים. מאמץ של גיא זומר (מידע לעם) ושיתוף פעולה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הובילו להכנה ופרסום של הנתונים על ידי הלשכה, וכאן המקום לומר תודה.
שימרו על עצמכם, ואם אפשר, גם על אחרים.
עדכון ספטמבר 2020: נתוני יולי ואוגוסט נראים פחות טוב. מספר הנפטרים באוגוסט 2020 היה גבוה מזה שברוב חודשי אוגוסט בעשור האחרון. הנתונים כאן. נתונים נוספים לגבי תמותה עודפת, בהשוואה למדינות אחרות ובחיתוך לקבוצות גיל, ניתן למצוא לדוגמה באתר mortality.org. המחשה של נתונים אלו לגבי קבוצת הגיל של 85+ ניתן לראות לדוגמה באתר ourworldindata.org.
האם המאושפזים במחלקות קורונה כולם/רובם עם תסמינים של קורונה, או שהם חולים במחלות כרוניות/סופניות אחרות ורק מאומתים מבדיקות קורונה? האם המאושפזים במחלקות קורונה משתחררים תוך שעות או ימים? כמה מהם נשארים במצב בינוני ואחר כך משתחררים? לכמה מחולי הקורונה שנפטרו עשו נתיחה אחרי המוות לאשש שאכן נפטרו מקורונה ולא ממשהו אחר? (לגבי השאלה האחרונה משרד הבריאות כתב רשמית ש250 הנפטרים הראשונים לא נבדקו מדעית לגבי סיבת המוות).
הרי ככל שיש יותר מאומתים, וחלקם קשישים ו/או חולים במחלות שונות, חלקם ימותו בלי קשר לקורונה…
דיוק שלום. אין לי תשובות לכל השאלות שלך, ולמעשה הבדיקה של תמותה עודפת היא בדיוק הבדיקה שכביכול לוקחת את "השורה התחתונה" במטרה למנוע (או להכריע) את הוויכוח על השאלות הללו, ובמקרה זה אולי תומכת בדעה שלך. הרשה לי להפנות אותך לבדיקה אחרת של תמותה עודפת, שמראה תוצאות שונות: https://twitter.com/EZ900/status/1288523214977732608
שאלה מעולה
היי…אשמח לראות גרף של התמותה בארץ בשנים האחרונות עדכני לפי הנתונים של החודשים האחרונים.
מאוד חשוב אם אין עלייה שהציבור ידע את הנתונים הללו
תודה
מיטל — בשבועות האחרונים דווקא ניכרת בישראל עלייה במדד התמותה העודפת, שלאורך המשבר לא עלה, בניגוד למה שקרה במדינות אחרות בעולם. בגרף שצורף רואים את התמותה בחודשים האחרונים (קו אדום) לעומת שנים קודמות (בקווים אפורים בהירים). רואים שביולי ובאוגוסט ישנה עלייה ביחס לשנים קודמות. בשני הקישורים שצורפו ישנם גרפים כאלו — מוסיף אותם כאן שוב לנוחיותך:
https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores-by-age?tab=chart&stackMode=absolute&country=FRA-3~DEU-3~ISR-3~ITA-3~SWE-3~USA-3®ion=World
https://public.tableau.com/views/2020_15986541096900/sheet0?:language=en&:display_count=y&publish=yes&:origin=viz_share_link
תקשיבו לפרופ לס. הקול השפוי והאמיתי בימינו.
באיחור גדול…..
צודק במאה אחוז!!!!
למה הוא וכל אלו כמוהו מושתקים????
חצי ארה"ב (כל הרפובליקנים) צועקים את זה וקולם מושתק!
כל מי שמבין אנגלית הקשיבו לפודקאסטים של קליי קלארק איש עסקים מולטי מליונר
שמביא את קולם של עורכי דין, רופאים ביולוגים ואפידימיולוגים זוכי פרס נובל שמסבירים בדיוק מה קורה כאן!
https://www.thrivetimeshow.com/business-coach-podcast/
צאו מהפאזה
די לפחד!
אל תתחסנו!
החיים טובים!
חופש בריאות שמחה ופרנסה לכולם!!!!
נתונים כדוגמת המובאים כאן כבר הוצגו בדו"ח מיוחד של הלמ"ס לנושא הקורונה. שורה תחתונה – אין עלייה בתמותה בין חודש מרץ – יולי 2020. לפיכך, לא היה שום" גל ראשון של קורונה. וחמור מכך, אין למעשה שום מגפה. אז למה מקבלי ההחלטות החליטו על סגר ועל תקנות איומות? הניתוח שלך רק מחזק את ממצאי דו"ח הלמ"ס.
האם נתוני התמותה מדברים על כלל מקרי המוות או על אלו שנגרמו כתוצאה ממחלות נגיפיות?
הנתונים מתייחסים לכלל מקרי המוות
יש פילוח כזה הכולל סיבת המוות?
משרד הבריאות והלמ"ס מפרסמים את סיבות המוות, אבל בדרך כלל לא בזמן אמת, אלא בפיגור של כשנתיים. בעיבוד של תמותה עודפת דווקא מתעלמים מהסיבה, מתוך הנחה שיתר הגורמים למוות נותרים סטטיים, ולכן ניתן לייחס את התמותה העודפת, לקורונה.
סיבות מוות:
למ"ס: https://www.cbs.gov.il/he/mediarelease/pages/2019/%D7%A1%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-2017.aspx
משרד הבריאות: https://www.health.gov.il/UnitsOffice/HD/MTI/info/Pages/death.aspx
היי יאיר, תודה על המשך הדיון. הלינק האחרון (משרד הבריאות) מוביל לעמוד שגיאה. תוכל לקשר שוב לקובץ אליו התכוונת?
האם הכוונה לקישור על סיבות מוות במשרד הבריאות? אצלי נפתח, אבל אחת התוצאות הראשונות בחיפוש "משרד הבריאות סיבות מוות" (ללא המרכאות) תביא לאותו מקום
יואיל בטובו להסביר לי מדוע זו "מגפה" כאשר אין תמותה עודפת? מה אכפת לי שיש אלפי מתי "קורונה" אם אין מתים אחרים? האם זה לא מוכיח כי מתי מחלות רגילות נקראו בשם מתי קורונה שלא בצדק או שבאופן מפליא הקורונה הייתה מרפא לכל המחלות הרגילות כמו סרטן שפעת מחלות לב שבץ וכו'!
כמו כן האם בכל העולם המספרים דומים?
והיכן מוצאים את המספרים האלה?
לא גרפים! מספרים!
כמה מתו בעולם ב 2019
כמה מתו בעולם ב 2020
כמה מתו באיטליה ב 2019
וכמה ב 2020
כנ"ל בישראל ובארה"ב!
כמה שאני מחפשת את המספרים גוגל מוכן לתת לי רק כתבות המכילות את כל הדעה והניתוח של הכותב! תנו לי מספרים! איפה הם?
אשמח אם תוכל להפנות אותי למקורות מוסמכים למספרים הללו!
תודה מראש.
אמונה שלום. זו בדיוק המטרה של המדד – למנוע את הויכוח על "מתו מקורונה" או "מתו עם קורונה". על ידי בדיקת כלל מקרי המוות. את מוזמנת לאתר martality.org כדי לקבל נתונים, אבל מדובר בבסיסי נתונים של עשרות אלפי שורות (לכל מדינה לכל שבוע במשך עשרים השנה האחרונות, לגברים ולנשים בנפרד). אני מאוד ממליץ על כלי הגרפים שלהם (https://mpidr.shinyapps.io/stmortality/), שמראה כי בניגוד למדינות אחרות, בישראל הגל הראשון עבר כמעט ללא תמותה עודפת, ובגל השני יש תמותה עודפת גדולה.
מיפוי של הנתונים האחרונים שפרסם הלמ"ס שכוללים חצי מחודש דצמבר 2020. https://observablehq.com/@kesor6/israel-fatalities
אם סופרים "תמותה עודפת" בתור השוואה של ממוצע 5 שנים שקדמו לשנה, אז יש עליה קטנה בחודשים מסויימים השנה. אבל זה ממש לא חדש, גם בעבר היה תמותה עודפת באותם סדרי גודל ולא עשו על זה שום מהומה.
לא הצלחתי למצוא נתונים טובים על כמות האוכלוסיה בשביל לעשות גרף איכותי של תמותה לאלף איש. זה צריך לשקף בצורה יותר נכונה את ה"תמותה העודפת" או לפחות לקחת בחשבון את הגידול באוכלוסיה משנה לשנה.
שורה תחתונה – השנה סה"כ מתו כמות אנשים שמאוד דומה לשנים קודמות. מי שמסתכל על הגרף כנראה לא יראה את העשרות אלפי גופות שמתגלגלות ברחובות במגיפה הנוראית המשתוללת בחוץ.
עשרות אלפי גופות שמתגלגלות ברחובות במגיפה הנוראית המשתוללת בחוץ.
חחחחחחחח.
כן!
איפה הסטטיסטיקאים כשצריך אותם?
למה ההגיון לא משתלט על הפחד
ולמה אנחנו שוב בסגר?
והכי מפחיד-אם כל זה נכון, למה "מכריחים" אותנו לקחת חיסונים???????
אמונה – היחס המזלזל לנפטרים איננו במקומו, ולא צריך "עשרות אלפי גופות" וודאי שלא "ברחובות" כדי להתחסן. אשאל אותך שאלה מעולם אחר – אם היו ממציאים חיסון נגד תאונות דרכים – האם היית לוקחת אותו, למרות שרק כ-300 אנשים נהרגים בתאונות הללו מדי שנה (פחות מעשירית מנפטרי הקורונה)? אני כן. דוגמה נוספת – כלבת. אם אני או מי מילדי ננשכנו על-ידי כלב משוטט, שברח, אני אישית הייתי מ(ת)חסן נגד כלבת, למרות שכמעט שאין מתים מכלבת בישראל.
חלילה מלזלזל בנפטרים, שינוחו על משכבם בשלום.
הזלזול הוא במדיה המיינסטרימית שאינה יודעת להבחין בהיגיון ובעובדות.
הזלזול הוא בכל המנפחים למיניהם, זלזול בכל מי שחלק מהעדר, וגם מוכן לעשות דה לגיטימציה לכל מי שלא כמוהו. (חוסר דמוקרטיה וחופש הדיבור)
חיסון נגד תאונות הייתי לוקחת, רק אם:
1. היה מי שייקח אחריות, וניתן היה לתבוע את יצרני החיסון הפלאי
2. מחקר רגיל בן שנים היה נעשה בלי דילוג על אף שלב (כולל ניסויים על חיות)
3. החיסון לא היה מסוכן יותר מתאונות דרכים
ואגיד עוד משהו, ציינת שנפגעי תאונות דרכים הם פחות מעשירית מתי הקורונה
אבל פה בדיוק הבעיה!
הסטטיסטיקה מוכיחה שאין מתי קורונה! או כמעט ואין. יותר נכון תמותה מקורונה היא משהו כמו 0.05 %
וכמו שציינתי בתגובה אחרת-נתוני התמותה מוכיחים כי:
לא מתים מקורונה אלא אם קורונה / קורונה מרפאת מחלות לב שבץ וסרטן כי נתוני התמותה שלהם ירדו פלאים!
אז חיסון לתאונות דרכים לא הייתי לוקחת אם אף אחד לא היה מת מהם וכך לגבי הקורונה
לסיכום:
1. אין/כמעט ואין תמותה מקורונה (לפי נתוני התמותה ה[לא] עודפת בעולם)
2. יצרני החיסונים, מרוויחים מיליונים ואין עליהם אחריות כלשהי (לא ניתן לתבוע את היצרנים על נזקים מהחיסון)
3. אף גוף לא לוקח אחריות על החיסון (לא הממשלה /הקופות חולים/ חברות החיסונים)
4. החיסון מבוסס על טכנולוגיה שנוסתה רק פעם אחת בעבר והיא נכשלה בניסוי על החיות (מעניין שהפעם דילגו על שלב ניסוי בחיות)
5. מי שברמת סיכון גבוהה מקורונה (בני 70 +) שיתחסנו כי להם אולי יש סכנה
אבל כל מי שלא מסוכן לו קורונה למה לו לסכן את עצמו בידיים ע"י לקיחת החיסון?
מצרפת שוב את הלינק ל"פטריוטים" האמריקאים שעמלים להוציא את האמת לאור
https://www.thrivetimeshow.com/business-coach-podcast/
ואם אתם רוצים את כל ההוכחות והעובדות על הקורונה והחיסונים (מסמכים מפורטים וסרטונים שזלגו אל הרשת ונתנו לראות את הפרצוף האמיתי של הזיוף הגדול)
שלחו טקטס ל: 9188516920
וכתבו: I'd like to get the info about the medical fraud
שימו לב:
גם אם אתם לוקחים את החיסון-אל תתנו לדיקטטורה להתהוות במדינה שלכם.
זה שאתם רוצים לא מוריד מהעובדה שמכריחים אתכם!
ואל תספרו לי שדרכון ירוק לא מכריח, כי: "אנחנו מסכימים לך לבחור לא להתחסן, אבל לא תוכל ללכת לבית הספר/עבודה לא תוכל לטוס / לנפוש / לחגוג" ובקיצור -לחיות!
גם אם אתם מתחסנים-שימו לב שהמדינה האהובה שלכם הופכת לדיקטטורית!
חייבת לאמר עוד משהו אחד,
לא חכמה להאמין במה שכולם מאמינים – זה קל!
החכמה היא לבדוק את האמונה, עם ראש נקי ובלי רעשי רקע
בכל מקום יש שקרים, כולם מייפים את המציאות
קחו אחריות! תבדקו בעצמכם את העובדות! לא להתעצל!
מקווה שכולם יעשו את הדבר הנכון בשבילם,
המון בריאות!
אני מסכים איתך לגמרי אמונה אבל יש קצת אי דיוקים
1. לא מתים מהקורונה אלא מהסיבוכים שהיא מייצרת בדיוק כמו שפעת שיכולה בסופו של דבר לגרום גם לשבץ עקב סיבוכים עקיפים סיבת המוות לא תהיה שפת אבל גורם המוות בהחלט יהיה לכן מי שמת מסיבוכים עקב הדבקות בנגיף אכן מת מקורונה לטובת פשטות הניסוח
4. הטכנולוגיה נוסתה בעבר בהצלחה רבה על נגיף האבולה אבל, עדיין נחקרת ועדיין לא אושרה כחיסון קונבנציונאלי ( 30 שנה כבר ועדיין אין אישור ) אבל כאשר משווים את נגיף האבולה לקורונה מדובר כבר על סיפור אחר לגמרי אדם יכול להדבק מקורונה ולא להרגיש בכלל , אדם שידבק באבולה סופו למות מוות איטי ואכזרי לכן במקרה כזה עוד אני מבין את הדחיפות להוצאת חיסון חירום ששוב אגב לא אושר כבר 30 שנה ועדיין נמצא במחקר
5. מי שנמצא ברמת סיכון גבוהה עדיף שישמור על עצמו ולא יידבק ההשפעות של חיסון שאושר להפצה תוך 9 חודשים הן רחוקות מלהיות מובנות או ידועות ויש סיכוי מאוד גדול שבעלי מחלות רקע יפתחו רגישות לחיסון כזה ברמה הקטלנית .
בכל התגובות חסר "הפיל שבחדר", כמה פרטים חשובים מאוד שמשנים את התמונה.
בחודשים האחרונים (כמעט שנה):
1. בוצעו מאות אלפי בידודים.
2. ישנו ריחוק חברתי גדול (גם אם רבים מפירים אותו, ישנם רבים עוד יותר ששומרים).
3. היו כמה וכמה סגרים.
4. אנשים מסתובבים עם מסכות (גם אם רבים לא, ישנם רבים עוד יותר שכן).
5. ההתקהלויות הגדולות (מעל 100 איש), ירדו בלמעלה מ90 אחוז.
5. אחוזי הטיסות לחו"ל ומחו"ל הצטמקו בצורה חדה.
ולמרות כל הצעדים, מחלקות בתי הרפואה מלאות בחולים,
והצוות הרפואי נשחק שם יום יום (מידע אישי).
דמיינו לעצמכם מה היה קורה בלי כל הצעדים שהזכרתי?
פי כמה היה המצב?
פי שתיים? פי 10? פי 20?
התשובה היא הרבה הרבה יותר גבוהה, למי שקצת מבין.
לסיום, בקשה אחת ממכחישי הקורונה:
נשמח לשמוע את דעתכם,
אבל אנא אל תתפרצו מיד עם "נתונים" והאשמות,
תקראו את הטקסט היטב, תפנימו, ואחר כך תכתבו באופן מתון ומכבד.
תודה
ראשית, עצם העובדה שאת מלוננת כאן על השתקה ואיום על דמוקרטיה וחוסר חופש דיבור מוכיח בדיוק הפוך ממה שאת טוענת. הנה – יש לך במה להגיד מה שאת רוצה ולהבנתי טרם הגיע שוטר אלייך הביתה.
אף אחד לא מכריח אף אחד להתחסן א-ב-ל- מי שמחליט לא להתחסן לא יכול לכפות את עצמו על אחרים שכן מודאגים מהקורונה ולכן זכות הציבור להגן על עצמו. כאשר יש יותר מדי לא מחוסנים, יש התפרצויות של מגיפות שאחרת לא קיימות. לדוגמא – חצבת.
מחלקות הקורונה ואנשים שמתעסקים בתחום מדברים ברורות על מתים מ-ק-ו-ר-ו-נ-ה. ולגבי השוואה לתאונות דרכים, הנה דוגמא טובה לשימוש דמוגגים בסטטיסטיקה מטעה: כל שנה נהריגם ב-300 בתאונות דרכים. אבל פתאום בקורונה את עוברת לאחוזים. איני יודע מאיפה הנתון שלך של 0.05%. כרגע ברמה העולמית הנתון הוא 1.4% (פי 28), אבל גם אם נניח שמתוך 1.2 מיליון החולים+מבריאים שיש בישראל מקורונה, רק 0.05% מתים, זה עדיין יוצא מעל 600 מתים – פי 2 מההרוגים בתאונות דרכים. כידוע, הנתון כרגע הוא 5,000. חוצמזה, הטענה עומדת בעיקרה – אם ניתן למנוע תמותה, למה לא לעשות זאת? וכן, החיסונים עברו את השלבים הנדרשים בהתאם לנסיבות, ולגבי קורונה – אנחנו יודעים את הנזקים, והחיסונים פחות מזיקים, באופן קיצוני ומובהק. וזה לאחר 20 מליון מתחסנים בעולם…
אז כן, אני גם עם אמונה – אבל בעובדות ולא בסיסמאות מופרכות של קונספירציות.
אני אישית , וזו רק דעתי לא הייתי מתחסן אם היה חיסון שמונע תאונות דרכים ולמה? כי יש לי את כל הכלים להמנע מתאונה , או המקרה הגרוע לא לנהוג יותר . והייתי בוחר באופציה הזו אל מול חיסון שמקורו , יעודו, ותופעות הלוואי שלו מעורפלים עד כגי טיוח מאסיבי אני לא חושב שאמונה מזלזלת בנפטרים אלא מציגה נתון סטטיסטי היות ובמגיפה אמיתית כמו שהעולם כבר ידע רבות , זו התמונה שתראה בדיוק: גופות מוטלות ברחובות מחוץ לבתי החולים ובבתים של האנשים זו היא תמונה של מגיפה ואחדד יותר, אם נגיף הקורונה היה "משתולל" כמו היום במאה הקודמת, אף אחד ואני חוזר אף אחד לא היה בכלל מתייחס לכך. לקרוא לזה מגיפה בהתחשב במצב התמותה בהשוואה לשאר השנים זה פשוט חוסר אחריות ציבורית , לנדב את האזרחים לניסוי קליני ארצי בהסכם מפוקפק עם חברת תרופות שתמיד תהיה שמחה לקבל מיליוני נסיינים, זה חוסר אחריות גובל בפשיעה ועם וועדת הלסינקי מתכוונת להצהיר זאת בעצמה כנראה שקורה כאן משהו מחפיר ברמה הגלובלית דבר אחרון שלא בדקתי אמנם אבל אשמח לנתונים , היכן נעלמה השפעת השנה? האם מדווחים מקירם של שפעת , אישפוז במצב קשה משפעת, תמותה משפעת? או שנראה כי השפעת פשוט הוחלפה על ידי זן יותר אלים שנקרא קורונה?
1 צודק – אבל שוב- אין תמותה עודפת השנה, אז אין צורך לסגור את הכלכלה ולגנוב את החופש שלנו בגלל שאנשים מתים מסיבוכי קורונה, זו דו פרצופיות כי אנשים מתים מסיבוכי שפעת כל שנה ולא סגרו את בתי הספר והעסקים!
2.3. איפה הם?
4. רק שכנעת יותר שלא כדאי להתחסן!
5. נכון….
נ.ב.
המחקר על MRNA לחיסון נגד אבולה זה מחקר. אני כתבתי "נוסה" ודאי שהוא נחקר כבר שנים רבות אבל מעולם לא נוסה בהצלחה,
וכן צודק… אנחנו הניסוי הפעם!
דודי – העלית כמה טענות מעניינות.
"יש לי את כל הכלים להמנע מתאונת דרכים" – לא מדוייק, כי חלק מהתאונות זה בגלל גורמים שלא קשורים בך – מזג אוויר, אחרים שנוהגים בחוסר אחריות וכד'. אני מזכיר שבתאונות דרכים נהרגים אל רק נהגים אלא גם נוסעים והוכלי רגל.
"או המקרה הגרוע, לא לנהוג יותר" – זה המקבילה של סגר כללי. כפי שצויין, כדי להימנע מתאונות דריכם בכלל, צריך שכולם יפסיקו לנהוג. כדי שאתה תמינע מתאונת דרכים, עליך לא לצאת מהבית (אם כי היו מקרים שאנשים נהרגו מרכב שנכנס לבית שלהם וכד').
החיסון מקורו ידוע ותופעות הלוואי שלו לטווח הקצר ידועות. אתה מוזמן לחכות 10 שנים לבדוק תופעות לוואי לטווח רחוק… אגב, עדיין לא יודעים עד הסוך את תפועות הלוואי לטווח רחוק של הקורונה, והלא ידוע עוד יורת קיצוני מהלא ידוע של החיסון.
"התמונה שבדיוק תיראה" אינה נתון סטטיסטי, אלא תיאור ספרותי, ואתם רואים יותר מדי סרטים. אבל אנשים מתים ברחובות וערימות גופות ראינו מהקורונה באיטלה, ספרד ואפילו בסין. בישראל, ערימות הגופות של המתים עדיין מצויים במחלקות של בתי החולים. במגיפות הגדולות בעבר לא היתה רפואה ציבורית אז אנשים מתו בבתים. וכן, אנשי המחלקות מדברים במונחים של מגיפה כי הם רואים את "ערימות הגופות". אז כן, הנגיך משתולל וזה למרות הפעולות שנאחנו יודעים שמונעות התפרצות של מחלות מידבקות – ריחוק, מסיכות והגיינה. לכן יש פחות שפעת. כלל המחלות הזיהומיות (שפעת, חצבת, אבולה, קורונה…) כולן בהיקף פחות יותר כאשר יש מסיכות, ריחוק והגיינה.
לגבי הטענות על ניסי קליני – זה פשוט מטעה. הלשבים הקליניים כבר נעשו לפני שהאישור ניתן לשימוש בחיסון. מה שיש עכשיו זה לא "ניסוי קליני" שדורש אישור וועדת הלסינקי. זה פשוט מטעה. זה גם לא "ניסוי" (איפה קבוצת הביקורת? איפה סמיות כפולה?). פשוט אחרי שהניסוי נוסה קלינית על עשרות אלפי משתתפים (40 אלף, ניסוי אקראי עם סמיות כפולה לקבוצת ביקורת) והוכח קליני ביעיל ופחות מסוכן מהקורונה, הוא עבר לשימוש של הציבור. זה מכונה "ניסוי" כי זו פעם ראשונה שמנסים את החיסון בהיקף של מליוני מתחסנים ואם יש תופעות לוואי נדירות של "אחד למיליון", עכשיו נגלה אותן. זה כמו להגיד שטיסה ראשונה של דגם חדש לאחר כל הבדיקות המקדימות זה ניסוי. נכון, כי לא דומה ניסוי בתנאי מעבדה לניסוי בשטח. ותמיד תהיה "פעם ראשונה". עכשיו החיסון "נוסה" על עשרות מליוני אנשים בעולם ולא נתגלו שום תופעות משמעותיות חדשות.
אגב, לגבי ניסוי – המצנח מעולם לא הוכח ביעיל בניסוי מדעי מסודר. הוא לא עבר את כל השלבים… האם בכל זאת תרצה לקפוץ ממטוס בלי מצנח?
אז השפעת "נעלמה" (פחותה) בדיוק בגלל כל הצעדים שננקטו נגד הקורונה. שפעת וקורונה אלו שני נגיפים שונים אבל הכללים קבוים לכל המחלות המידבקות, ומהש מונע אחת מונע את האחרת. אגב, המגיפה העולמית הגדולה האחרונה היתה של שפעת – רק שאז לא היה חיסון… היום מנסים להפיק את הלקחים מאז. בואו לא נגיע למצב אל ערימות גופות ברחובות. ישראל לא צריכה להיות איטליה.
יבגני – תודה על ההפנייה. דווקא בחישוב שהפנית אליו נראה שב-2020 יש תמותה עודפת בסדרי גודל שלא היו באף אחת מהשנים הקודמות.
לגבי היקף האוכלוסייה – חפש באתר הלמ"ס את "מאגר הנתונים המרכזי" (בתוך "כלים ומאגרי נתונים"). יש לך שם (כרגע) אוכלוסייה לפי חודש משנת 1991 עד נובמבר 2020.
בואו נלך אחד אחד עם העובדות ובלי התפרצויות
אני אענה על כל נקודה שהעלה "ישראל"
ובתמורה הוא יענה על כל נקודה שאני העלתי בכל התגובות הקודמות
ישנם מדינות בהם לא בוצעו בידודים סגרים ריחוק איסור התקהלות וחובת מסיכה. מדינות באירופה וארה"ב.
ואם תבדקו את הסטטיסטיקה ולא את הכתבות הנרטיביות בנושא. תראו שגם שם – אין עלייה בתמותה ב2020 לעומת 2019!
דבר נוסף, התקשורת אומרת שלמרות כל ההוראות ישנם אלפי חולים ומתים. לכן היינו חושבים שתהיה לפחות עלייה כלשהי בתחלואה, לדוג' היום יש 4000 מתים בישראל בערך אז שיהיו 4000 מתים יותר ב 2020 מאשר 2019. אבל – אין!
אם כל ההנחיות היו עובדות ולא היו חולים, טענתך הייתה צודקת, אבל כיון שאין עליות בתמותה כלל – לא ניתן לטעון כך!
אוסיף משהו שלא כתבתי קודם.
אומרים לנו שהקורונה מדבקת הרבה יותר משפעת ומביאים את כמות החולים כהוכחה.
הבעיה עם זה היא כמות החולים ה א – סימפטומטיים שאינם חולים אלא חיוביים.
בעצם לרובינו ישנם נגיפים וחיידקים בגוף כל הזמן. סביר להניח שלו היו בודקים שפעת כמו קורונה היו מוצאים כמות חיוביים אדירה!!! רק מה? לא בודקים! למה? כי אין היגיון לבדוק, אבל למה? אלפים מתים משפעת כל שנה. נכון! אין מה לעשות, לא סוגרים את העולם בגלל אלפי המתים הללו. ולא עושים בדיקות יתר כדי למצוא כל חולה שפעת שעלול להדביק משהו מבוגר שזה מסוכן לו.
לכן מספרי החולים כפי שאמרנו אינם מדד.
המדד היחיד הוא עודף תמותה. עודף תמותה אינו קיים. הטענה שהיא אינה קיימת בגלל ההנחיות לא הגיונית כי עדיין מדווחים לנו על אלפי מתים (תבדוק את איטליה, שם אומרים שהייתה תמותה מטורפת וגם שם אין עודף תמותה)
נשאר לי רק משהו אחד להגיב עליו:
צוותות בתי חולים קורסים.
ת'שמע, לא הייתי בבית חולים מתחילת הקורונה אז אני באמת לא אומרת מידיעה של כלי ראשון אבל, בתקשורת בוואטסאפים וכד' ראינו אחיות בוכות מתסכול על העומס והמוות. אבל כל רופא או אחות שאני מכירה באופן אישי צחקו עלי, ואמרו לי שהכל שטויות, והם כמעט משועממים כי אף אחד לא מעז להגיע לביה"ח. סרטונים (שהורדתי לפני שהם הוסרו מהרשת) מראים עיתונאים מסתובבים במחלקות קורונה ריקות, בארץ ובעולם בזמן שמדווחים בתקשורת על כך שהם קורסים.
והאחיות שאני מכירה שכן בדיסטרס אמרו שהן בדיסטרס מהמוות המיותר שקורה מחוסר טיפול או מטיפול לא נכון במטופלי קורונה.
כפי שציינתי, החלק על בתי חולים אינו מגובה במספרים או מסמכים או סטטיסטיקות. אבל, גם שלך לא, ולכן זו מילה מול מילה.
ולי יש הוכחות לכל שאר הדברים שאמרתי.
הייתה תגובה שלי שהוספתי לינקים וחסמו אותה.
לכן מי שמעוניין לקבל את כל ההוכחות לעובדות שציינתי בפוסט ובשאר הפוסטים יכול לשלוח מייל אלי,
emabeni8022@gmail.com
הרבה בריאות והצלחה לכולם
בדקתי באופן עצמאי סטטיסטיקות ממדינותש ונות בעולם מנתוני הגלם. מה שקרה בארה"ב ועוד מדינות שלא עשו סגר ולא נקטו שום אמצעי – יש תמותה.
מדינו בהן הצליחו בלי סגרים – מזרח הרחוק איפהש מסיכות זה קבוע בכל שנה בלי קשר לקורונה, ריחוק חברתי והגיינה זה תרבותי וציות זה ב-DNA של החברה כך שהממשלה נותנת הנחיות וכלם מקשיבים.
לגבי מחלקות קורונה ריקות – מוזר, כי איפה שאבא שלי עובד המחלקות ביותר מ-100% תפוסה ולא מפסיקים לבוא אנשים, ויש לי חבר במחלקה פנימית בבית חולים אחר ושם קורסים. אז כן – משעמם לאנשים במחלקות אחרות… כי למיון לא באים (פוחדים להידבק) ויש פחות תאונות דרכים. אבל זה לא אומר כלום לגבי מחלקות קורונה. ואולי המחלקות שאת מתארת היו ריקות לפני כמה חודשים. ולא, לא מנשימים אדם סתם…
לגבי הבדיקות:
ההשוואה לשפעת לא נכונה. לשפעת אין צורך בבדיקות כי יש חיסון. לכן העניין עבר להיות שגרתי. אם תצוץ שפעת חדשה כזו שהחיסון לא יעיל נגדה, אז הסיפור יהיה שונה.
אבל כל עוד החיסון יעיל, מעודדים חיסון ואז לא אכפת לי שהמבוגר ידבק, כי החיסון מונע התפתחות מחלה.
לגבי קורונה, עד שהחיסון יוכיח עצמו, הדרך היחידה זה לזהות נשאים, לכן יש צורך לבדוק. הבעיה היא שנשא לא חולה (נושא את הנגיף את לא מראה תסמינים) עדיין מדביק אחרים. לכן צריך לזהות את הנשאים (בדיקות) וללבוש מסיכות וריחוק חברתי. ואגב, הקורונה מסוכנת גם לצעירים, במיוחד הזנים החדשים.
ונכון – לא חכמה להאמין במה שוכלם מאמינים, אבל גם לא חכמה להפיץ דברים בלי אחריות. גם לא חכמה להגיד ש"כולם פתיים ורק אצלי האמת". ייתכן שכולם מאמינים במשהו – אבל זה לא הופך אותם לטועים.
כרגע אני מכיר מקרובים באנגליה (ובכלל אני עוקב אחרי החדשות שם, עוד מלפני הקורונה) זה שהמוות שולט שם ברחובות ואנשים מתים בהיקפים גדולים.
ואף אחד לא לוקח לך את החופש בשונה מכל מגבלה אחרת שהמחוקקים עושים. הם נבחרו להגן על הציבור, ואם אינך מרוצה – עוד כמה שבועות תוכלי לבחור מי שנראה לך.
בינתיים הנתונים שבדקתי כשהופניתי על ידי הצועקים נגד בהלת הקורונה הופרכו, התגלו כלא נכונים, מצוטטים באופן מוטה וחלקיים.
טענת התמותה העודפת – צריך לשכלל את זה יחד עם הירידה בתמותה עקב השלכות הסגר (כמו הירידה בתחלואת השפעת).
עוד לפני הסגר הראשון אמרו שהבעיה היא שאם יעשו סגר ולא תהיה תמותה בזכות הסגר, יגידו "למה הבהלתם?", ואם לא יעשו סגר וכן תהיה תמותה גדולה (בגלל שלא עשו סגר) יגידו "למה לא עשיתם כלום למנוע".
המציאות מאד פשוטה. עד היציאה מהסגר הראשון, תמותה נמוכה מאד. לאחר היציאה מהסגר, עליה חדה. ומאז פתיחת הסגר השני – עליה דרמטית.
מביא קישור למחקר מעודכן לגבי תמותה עןדפת עולמית:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001358959
יש שם קישור למאמר עצמו (אנגלית)
יישר כח על חשיפת האמת
רשום בכתובים שבתקופה שלנו "האמת נעדרת" הכוונה שתהייה עדרים עדרים, קבוצות מעטות של אנשים שדבקים באמת וכל השאר עצלנים לבדוק את האמת והם פאסיבים בלקבל את האמת ומאמינים שהחדשות בתקשורת הם ממש משקפים את כל האמת המרואיינים ממש דוברים "אמת" והעורך החדשות בכלל "צדיק יסוד עולם" ולא מפרסם רק את האנג'ה שלו (כל המרואיינים שלא נראים לו הוא פשוט לא מפרסם אותם ואז יותר האמת השקרית של הכתבה שהוא רוצה שתוציא תוצאות מכוונות לפי תכנון מראש שלו. לכן אין אמונה בהם כי כולם מונעים מהרצון שלהם לשלוט או לזרום עם המערכות של העולם.והכל מכור י"י משפחות הרשע העשירות בעולם שלא גורמים שמישהו אחר יהיה עשיר כי זה מאיים עליהם והם אלא שרוצים לדלל אוכלוסין ולהמשיך לשלוט על העולם בכל האמצעים הלר כשרים בהחלט.
יש כאן טעות בנתונים כי לפי הלשכה המרכזית בישראל בשנת 2020 מתו תוספת של 1000 איש בנוסף לעליה שיש בערך כל שנה כ1500
דוד – אתה צודק כמובן. כאשר אנו רואים את נתוני השנה כולה, בשנת 2020 היתה תמותה עודפת. הפוסט נכתב לפני כחצי שנה, כאשר המצב היה שונה.
אשמח להסבר על החיסיון ל30 שנים(הבנתי שזה בדומה לפרשת חטיפת ילדי תימן).
מתעניין שלום. החסיון הוא נושא מעניין לבדיקה, אבל לא ערכנו בדיקה כזו בינתים, וזה אינו נושא הפוסט.
החיסיון התפרסם ע"י הרב אמנון יצחק ב"וירוס טיוי". היתה מדינה שגם רצתה לסגור עסקה עם פייזר\מודרנה כמו בישראל. אז חתימת החוזה היתה מותנת : לא לפרסם בשום מדיה חיצונית \ממשלתית\ שיווקית את תופעות הלוואי של החיסונים והשפעותיהם (לא רק בטווח הקצר) ואותה מדינה לא הסכימה להפוך את התושבים שלה לשפני ניסיון(כמו בישראל לצערינו)-ביטלה את החוזה ופרסמה את הפשע הזה. אז יש וירוס מהונדס אבל אין מגפה קטלנית-כי החיסונים הורגים ולא הנגיף שהורג עד 2% גג לבעלי מערכת חיסונית נמוכה או בעלי מחלות רקע. צריך לחזור בתשובה מהר ולהפסיק לשקר לעצמנו ולסביבה וה' ירחם על עמו ישראל.
עם כל הסטטיסטיקה,
יש אנשים שחיים לידינו, והם חיים, יש עיירות בחול שלא מת שם איש והם חיים כרגיל, ללא סגרים, גני ילדים חנויות, עבודות. רק עם מסכות. וגם אם יש סגר רשמי, הוא רק רשמי. אם תבדוק את מי שאתה מכיר בשכונה שם, הכל כסדרה. במקרה שאין טלויזוה להטיף "מוסר", פשוט יוציאם לרחובות ובודקים אם כולם נמצאים. ואכן עסקים כרגיל. בלי בידוד וכל השטויות ששמו לנו פה.
היום אני שומע על מתים יותר על מבוגרים שנפתרו מחיסון בצמוד לזריקה, או חבר שמספר על חבר שהשתתק בחצי הגוף למחרת. אולי אני לא מכיר, ותודה לאל, אנשים שחולים. ואם שחולים, מבריאים בבית. וזהו.
בנוסף, אם משהו חושב שחיסון בטוח אם 20000000 אנשים לא נפטרו למחרת לזריקה, זה עדיין לא פרמטר. יש חשיבות מה איכות החיים, גם לאחר 20 שנה, שמתפתח משהו ויושב ברקע כמו משהו קטן ומציק, ובגיל 35 יוצא כנחות חלקית. כמובן זה לא מעניין את מי רוצה להבטיח את הביטחון שלו, היום על חשבון, מספר מועט של אנשים שיקום במשך שנים כל יום מהמיטה בבוקר, ויתפללו
רק שהיום לא יהיה עוד יותר "פחות טוב" מאתמול שלשום, שנה אחר שנה.
זה כמובן לא קשור לבריאות כלל הציבור, רק אחד למליון והלואי שזה היה כך המספר.
אנחנו מנוהלים היום על ידי חולי נפש לפחות אלה שיושבים באירגונים הבן לאומיים, אירגון הבריאות העולמי, הבנק העולמי ועוד אירגונים דומים….. הם הצליחו לגרום להרס כלכלי בקנה מידה של מלחמת עולם …. בלי מלחמה.
בעזרת מערכת הפחדה ברמה של פרופגנדה של משטר טוטליטרי ותקנות אנטי דמוקרטיות… בתירוץ של מגפה שיש לנו כל שנה עם תמותה עודפת מצומצמת מאוד ,בעזרת התקשורת נדמה שיש לנו מעסק עם המגפה השחורה.
בעתיד הקרוב- בעזרת האינטרנט- נגלה את האמת, וכל המופרעים שיצרו את ההיסטריה הזאת יאושפזו הרבה לפני מותם.
הקו המנחה הוא הזהות המעט מוחלת במערכת המושגים שבהם המערכת משתמשת במערכת התקשורת והמדינות האחרות שמאפשרות להבחין שמדובר בהנחיות כתובות שכולם משתמשים בהם עם מלל ודיאלקטיקה ,גם כאשר ההסבר הוא מסולף או שיקרי כולם משתמשים בו.
הדוגמה הקטנה היא הסיפור של 255 חולים במצב קשה מאוד , המספר הזה פורסם בהרבה מדינות ובהרבה עיתונים 17 מדינות והרבה יותר עיתונים באותו יום ,מישהו האירגון הבריאות העולמי קבע ש255 חולים במצב קשה מאוד זזה מספר משכנע לבטא את חומרת המצב.
לסיום אם במשך כמעט שנתיים משדרים סיפורים מוות חולי ומגפה ואם זה עולה לכלכלה העולמית יותר מאשר מלחמת עולם,הנזק הכלכלי הוא בסדר גודל של לפחות 20 אלף מיליירד דולרים אמריקאים . רק אנשים מעטים מאוד לא יאמינו להיסטריה שבנו לנו הפוליטיקאים המושחתים של כל העולם המערבי, וכל זה בעזרת ווירוס מהונדס מסין ובמימון אמריקאי.
קשה לדמיין סיפור מטורף יותר…. אלה אם כן זה נכתב על ידי טסריטן
מהוליווד.
זה לא בסדר אבל צריך לפעול אחרת ולגרום לאנשים להיות יותר מאושרים כדי לגרום להם למוות אפילו גדול וצריך לפעול כדי שזה יצא ויהיה וייגרם פחות