מידי יום בשעות הבוקר ישנם עומסי תנועה בכניסות לירושלים. עומסי תנועה אלו נוצרים בשל כניסתם של אלפי כלי רכב של אנשים המתגוררים ביישובים סביב ירושלים, ומגיעים אל העיר לצורכי תעסוקה, לימודים, קניות ועוד.
נתוני ספירות תנועה מצביעים על כך שבשנת 2007 נכנסו לירושלים (בכבישים שבהם התבצעה ספירה נפרדת לכל כיוון נסיעה: ממחלף הראל, ממחלף אדומים, מצומת עטרות ומצומת שמואל, הסמוכה לגבעת זאב) בימים ראשון-חמישי, שהם ימי העבודה, 93,900 כלי רכב בממוצע מידי יום. בימים שישי-שבת נכנסו 59,200 כלי רכב בממוצע מידי יום.
מבין ימי השבוע, בימים שלישי ורביעי נכנס מספר כלי הרכב הגבוה ביותר – 95,100 בממוצע מידי יום. שעות העומס הן 9:00-7:00 בהן נכנסו לעיר 6,400 כלי רכב בממוצע בשעה, וכן 17:00-15:00 – 5,000 כלי רכב בממוצע בשעה.
מבין הכבישים שצויינו לעיל, מספר כלי הרכב הגבוה ביותר נכנס מכביש מס' 1 – כביש ירושלים-תל-אביב (ממחלף הראל, הסמוך למבשרת ציון) – 47%. 45,100 כלי רכב בממוצע מידי יום בימים ראשון-חמישי ו- 26,400 כלי רכב בממוצע מידי יום בימים שישי-שבת.
יש לציין שבנוסף לנתונים שצויינו לעיל נכנסים בממוצע לעיר מידי יום עוד כ-50,000-40,000 כלי רכב מכבישים נוספים (מכיוון גוש עציון, צור הדסה, אדם) אך אין עליהם נתונים מדוייקים משום שלא התבצעה בהם ספירה נפרדת לכל כיוון נסיעה.
לשם השוואה, לתל-אביב נכנסו בשנת 2007 מכיוון צפון ודרום בלבד (ממחלף גנות, ממחלף חולון וממחלף גלילות) 263,000 כלי רכב בממוצע מידי יום בימים ראשון-חמישי, ו-70,200 בימים שישי-שבת. עם זאת יש לציין שחלק מכלי הרכב הללו רק עובר דרך תל אביב (באמצעות נתיבי איילון), בדרך למחוז חפצם.
כלי רכב שנכנסו לירושלים מידי יום, בימים ראשון-חמישי, 2007
מקור: ספירות תנועה בדרכים לא עירוניות 2007-2001, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
התחבורה הציבורית לא מאוזנת ומפלה בין השכונות החרדיות, בית וגן, גבעת שאול שבהן יש קו אוטובוס תדיר שמחבר אותן עם הרכבת או עם שכונות מבוקשות, לעומת שכונות כמו רמת בית הכרם, קרית משה שנמצאות בתווך, בלי פתרון: קו 50 שכבר איננו מגיע לתחנה המרכזית, ובמקומו קו יחיד- 74 שהתדירות של 20 דקות ומעלה.
גם העלות והתזמון של אוטובוס לבית אל, שמגיע לפסגת זאת בלבד ולא למוקד הציונות הדתית, קרית משה, לעומת תל ציון שבה תדירות גבוהה ובעלות של נסיעה עירונית.
יש צורך בתחנת אוטובוס לבית אל, שילה וכד' מכנפי נשרים, לא פחות מביתר, ק.ספר ובני ברק שזוכות לתחנות בצפון העיר, למרות שאלו לא שכונות חרדיות