מחקר זה, מאת ד"ר יצחק רייטר, מציג ומנתח את הגותם של פוסקי-הלכה ומדעני-משפט מוסלמים ואת ניסיונותיהם להתאים את ההלכה המוסלמית, השריעה, למציאות של יחסים בינלאומיים מודרניים.
הספר דן בעמדתם של חכמי-הלכה אלה כלפי הסכמי-שלום עם ישראל כמקרה מיוחד. המחקר מציג, לראשונה, בתרגום לעברית פסקי הלכה מוסלמיים השוללים או תומכים בשלום עם ישראל. לצד העמדות הרדיקליות השוללות שלום עם ישראל, מצא המחקר פסקי-הלכה המציגים את הפרשנות האסלאמית הפרגמאטית, המוצאת בשריעה תימוכין לכך שהמצב הטבעי בין האסלאם לעולם הלא-מוסלמי הוא מצב של שלום, כולל שלום-קבע ויחסים דיפלומטיים עם מדינת-ישראל. בספר צילומים של עשרות מסמכים ופסקי הלכה בערבית.

קשה להגזים בחשיבותו של ספר זה בתקופה בה ישראל ניצבת בפני הכרעה אם לנהל שיחות-שלום עם סוריה, אם להגיע להסדר גבולות עם לבנון, אם להחליט על המשך רגיעה עם חמאס בעזה, אם להמשיך במשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ואם להתייחס ליוזמת השלום של הליגה הערבית.

ד"ר יצחק רייטר הוא מרצה בכיר בתחום לימודי האסלאם והמזה"ת ומדע המדינה במכללה האקדמית אשקלון והוא מלמד בתכנית לתואר שני בחקר-סכסוכים באוניברסיטה העברית. ד"ר רייטר הוא עמית-מחקר בכיר במכון ירושלים לחקר ישראל ובמכון טרומן.


במהלך יום העיון ימכר הספר בהנחה משמעותית.