הישארו מעודכנים

    סגור

    מיזם תחבורה מקיימת בערי השרון

    שיתוף פעולה בין ארגוני חברה אזרחית לרשויות מקומיות: צמצום השימוש ברכב הפרטי

    2018 - 2020
    |
    סוג מחקר: מחקרי מדיניות

    מיזם תחבורה מקיימת בערי השרון הוא תולדה של שיתוף פעולה בין ארגוני חברה אזרחית (תחבורה היום ומחר, 15 דקות וישראל בשביל אופניים), את המיזם ניהל מכון ירושלים למחקרי מדיניות בייעוץ המכון לחקר התחבורה בטכניון.

    המיזם יועד לקדם שיתופי פעולה בין הרשויות ובינן לבין גורמי התחבורה הארציים והאזוריים כדי לקדם פתרונות תחבורה איכותיים שיסייעו להקטין את השימוש ברכב פרטי באזור.

    המיזם פעל בשיתוף אנשי מקצוע ממספר רשויות מקומיות בשרון: הרצליה, חדרה, טייבה, כפר סבא, נתניה וקלנסווה, על שישה פרויקטים: קידום הגעה לאזורי תעסוקה, שיפור תחבורה ציבורית עירונית ובין עירונית, שיפור נגישות לתחנות רכבת, קידום אופניים שיתופיים, אמצעי שיתוף ברכב פרטי ושיפור תנאי הולכי רגל.

    על מנת לקדם נושאים אלה, פרסם המיזם סקר מפורט למשתמשי רכב פרטי ותחבורה ציבורית, שנענה על ידי אלפי משיבים המתגוררים או עובדים ברשויות השותפות. ממצאי הסקר משמשים את הרשויות בעבודתן הפנימית השוטפת וכן ביצירת דרישות מדויקות מבוססות צרכים אל מול השלטון המרכזי ובראשו משרד התחבורה.

    במסגרת המיזם התקיים פורום בכירים לרשויות השותפות אחת לחצי שנה, וכן התקיימה תכנית הדרכות שוטפת הכוללת כארבעה מפגשים בשנת עבודה. ההדרכות עסקו בנושאים שעובדי הרשויות ביקשו להעמיק בהם, כגון הנחיות לתכנון נספחי תחבורה, הנחיות לתכנון תחבורה ציבורית, אמצעים ליצירת העדפה לתח"צ, תכנון לאופניים. עוד יצרו ההדרכות מפגשים ושיתופים בין אנשי הרשויות לבכירי משרד התחבורה.

    את המיזם ליווה מחקר הערכה, אשר העשיר את העשייה בתיעוד ורפלקציה שסייעו באבחון נקודות החולשה והחוזק של המיזם, במטרה לאפשר שכפול של שיטת העבודה בפרויקטים עתידיים עם רשויות מקומיות נוספות.

    לאתר הרשמי של המיזם - באתר תחבורה היום ומחר:

    onthemove.org.il