הישארו מעודכנים

    סגור

    תחזית קיימות לישראל 2030

    כיצד יראו פני הסביבה והחברה בישראל בשנת 2030 ?

    2010 - 2012
    |
    סוג מחקר: מחקרי מדיניות

    "תחזית קיימות לישראל 2030" מאפשרת מבט מעבר להתנהלות הקיימת של המערכות הכלכליות והחברתיות בישראל, על מנת להעלות סוגיות פנים וחוץ ישראליות היכולות להשפיע על הסביבה.

    כך למשל היא מעלה את השאלה האם ניתן להמשיך במגמות דפוסי הצריכה, המאפיינים קבוצות הכנסה גבוהה, והאם המשך המגמות הנוכחיות עלול להביא אל מעבר למרחב הפעלה סביבתי בטוח וסביר. היות וצריכה קשורה באופן מובהק בדפוסי התנהגות חברתית וערכים חברתיים, מתעוררות שאלות לגבי האם וכיצד ניתן להשפיע על ערכים ודפוסי צריכה.

    "תחזית קיימות לישראל 2030" שמה לה למטרה להגדיר מסלולי עתיד - אפשריים אך גם ריאליים - של הסביבה בישראל, ולהוביל לגיבושן של חבילות מדיניות ישימות להגשמתם. 

    תוצרי הפרויקט:

    מדדים

    חוות דעת מומחים

    תסריטים 

    אסטרטגיות

    חבילות כלי מדיניות

    התובנות שהצטברו בשלבי הפרויקט השונים - ניתוח המדדים, חוות דעת המומחים, תסריטים עתידיים ל-2030, חזון קיימות, אסטרטגיות לפעולה וחבילות כלי מדיניות  - כל אלה יחדיו יגובשו לכדי "תחזית קיימות לישראל 2030".

    למי מיועדים תוצרי פרויקט "תחזית קיימות לישראל 2030"?


    חזון הקיימות בשנת 2030

    "תחזית קיימות לישראל 2030" שמה לה למטרה להציב חזון קיימות לשנת 2030 שאליו ישראל צריכה לשאוף. זאת על מנת לאפשר למקבלי ההחלטות בישראל להבין את המגמות הקיימות, לאתר את הפערים להגשמת החזון, ולהצביע על הנתיבים בהם עליהם לצעוד על מנת להגשימו.

    ישראל של 2030 תהיה מדינה בה אזרחיה חיים בסביבה המאפשרת רווחה כלכלית , עמידות חברתית וביטחון אישי תוך מימוש חיי קהילה על גווניה השונים. מדינה המקדמת חדשנות ויזמות, חיים עירוניים תוססים, הכללה, ונגישות של כל קבוצות האוכלוסייה להזדמנויות תעסוקה ושירותים. מדינה בה יש ניתוק מוחלט בין הצמיחה הכלכלית לבין הפגיעה בסביבה והעלייה המתמדת בצריכה החומרית. ב-2030 איכות החיים בישראל של הדור הנוכחי תהיה גבוהה אך תוך שמירה על משאבי הסביבה למען הדורות הבאים, ועמידות גבוהה של השירותים האקולוגיים.

    למסמך החזון המלא


    להכין את ישראל לועידת הפסגה בריו 2012

    ממשל אפקטיבי מחייב גישה אינטגרטיבית שבה כלי מדיניות מופעלים על ידי גופים שונים, כשכולם כאחד נועדו להשגת מטרות משותפות. מלבד אינטגרציה בין כלים שונים, נדרשת הרכבת חבילות מדיניות שיהיו אפקטיביות וקבילות על שחקנים שונים, שאלמלא שיתוף הפעולה שלהם, ההתערבות לא תשיג את השינויים האסטרטגיים הנדרשים.

    השאיפה היתה שתוצרי הפרויקט יהוו חלק מתהליך ההכנה לועידת הפסגה בריו 2012 ויאומצו על ידי הממשלה כמסגרת ארוכת טווח לשיתוף פעולה ולבניית קונצנזוס בין מגזרי בתחום הקיימוּת.

    פרויקט "תחזית קיימות לישראל 2030" החל באוקטובר 2010 כמיזם משותף של המשרד להגנת הסביבה והמרכז למדיניות סביבתית במכון ירושלים, והסתיים בשלהי 2012.

    צוות הפרויקט
    פרסומים

    תחזית קיימות לישראל 2030

    פרסום מס' 424

    2012 | מחברים: ולרי ברכיה...

    תחזית קיימות לישראל 2030 מציגה חזון של רווחה לפרט, חיי קהילה תוססים, איכות-חיים ושגשוג בצד שמירה על משאבי הטבע והסביבה, חדשנות ויזמות בצד הכללה ונגישות. העבודה שלפנינו מציעה אפשרויות ריאליות...
    שותפים