סלע קיומנו/סלע קיומם - אסלאם, יהודים והר הבית
פרסום מס' 541
מסוף המאה השביעית לספירה ועד לעת החדשה, רווחה בעולם המוסלמי ההכרה בסלע שבמתחם הר הבית (מסג'ד אל-אקצא) כמקום מקדש שלמה והמקדש שבנו היהודים השבים מבבל, וכבסיס לקידושו על ידי האסלאם ולבניית כיפ...
מחרדים לדרכם לחרדים בדרכם: סיפורו של נוער חרדי נושר
פרסום מס' 610
מחקר זה עוסק בתופעת הנשירה המתרחשת בקרב הנוער החרדי. רוב המחקרים שפורסמו בנושא התבססו על ראיונות עם בעלי תפקידים או על נתונים רשמיים קיימים במערכת. מחקר זה, לעומת זאת, מבקש להשמיע את קולם ש...
ירושלים כעיר בירה שִׁניוֹנית: מרחב חדשנות אזורי וכלכלת ממשל
פרסום מס' 576
ירושלים היא בירתה הרשמית של מדינת ישראל, והיא נהנית ממעמד משפטי, היסטורי, דתי, פוליטי ותרבותי. למרות כל אלה, ירושלים אינה המרכז הכלכלי והפיננסי של המדינה.
מחקרים שעסקו בסוגיית מעמדה של עיר ה...
פרסום מס' 609
שנות בית הספר היסודי מהוות שלב מכריע במסעו החינוכי של הילד. שנים אלה מעצבות את התפתחותו הלימודית, החברתית והרגשית וסוללות את הדרך לעתידו. כדי לבחור את בית הספר, ההורים נדרשים לנווט בין אפשרו...
מבט חדש על מזרח ירושלים: תעסוקה, השכלה והשכונות שמחוץ לגדר
פרסום מס' 608
מסמך זה מסכם את הממצאים שעלו מסקר מקיף שערכו חוקרי מכון ירושלים למחקרי מדיניות במטרה להרחיב ולשפר את הנתונים הסטטיסטיים שמהם ניתן ללמוד על אודות המצב במזרח העיר. הסקר התמקד בשני היבטים מרכזי...
הצלחות קטנות: הפעלת פרויקטים בחינוך החרדי השמרני
פרסום מס' 607
פעולות רבות בשדה החברתי, ובמיוחד במערכות החינוך, מיועדות ליצור שינוי מתוכנן ומאורגן בארגונים או במרחב. הן מבוססות על ההנחה שניתן לשלוט במציאות ולעצב אותה לפי התובנות והרצונות של אנשי המקצוע...
כלים שלובים: החינוך ה"פרטי" והחינוך הציבורי במזרח ירושלים
פרסום מס' 605
מערכת החינוך הערבי במזרח ירושלים היא אחת המערכות הגדולות והמורכבות בישראל. בסך הכול לומדים בה כ־119,000 תלמידים: 45,040 במוסדות חינוך עירוניים־רשמיים, 58,080 במוסדות במעמד מוכש״ר (מוכר שאינו...