| 2015 | 09:00
כנס "קיימות עירונית- מהלכה למעשה"
- מתקיים באנגלית
- מתקיים בעברית
- פתוח לקהל
- חולון
- מתקיים באנגלית
- מתקיים בעברית
- פתוח לקהל
- חולון
איך מסבירים קיימות עירונית?
כנס "קיימות עירונית- מהלכה למעשה" להשראתכם
בפברואר 2015 התאספנו במשך יומיים בכנס "קיימות עירונית- מהלכה למעשה", שסיכם את שנת המחקר הראשונה שלנו – השלב התיאורטי בפרויקט. ביום הראשון התקיים סמינר לצוות המקצועי שלנו על המחקר האקדמי בתחום הצריכה המקיימת. ביום השני התקיים הכנס עצמו, אליו הגיעו 250 משתתפים. אורחת הכבוד בכנס היתה פרופ' הלינה בראון מאוניברסיטת קלארק, ארה"ב, אליה הצטרף בן זוגה פרופ' פיליפ ורגרכט, שני מוחות חדים ומלומדים בנושאי צריכה וקיימות.
הכנס נערך בחסות עיריית חולון, ודן בנושאים מגוונים מחיי העיר והקיימות, תוך בחינה של שלוש סוגיות מרכזיות בשלושה מושבים: אורח החיים של בני דור ה-Y– וצעירים כמובילי קיימות, כלכלה בשירות הקיימות העירונית וקהילתיות כמובילת קיימות.
כנס קיימות עירונית: סמינרים מקצועיים לצוות ולאקדמיה
ביום הראשון של כנס קיימות עירונית התקיימו סמינר מקצועי לצוות הפרויקט, פגישה עם אנשי מטה מהמשרד להגנת הסביבה וסמינר מקצועי לאנשי אקדמיה. הפגישות הללו הובלו על ידי אורחי הכבוד של הכנס, פרופ' הלינה בראון ופרופ' פיליפ ורגראכט.
סמינר מקצועי לחברי פרויקט קיימות עירונית
הדיון בסמינר זה נסב סביב מודלים לכלכלה עירונית מקיימת, וסביב השאלה מהן הדיסיפלינות שיש להכניס לדיון בנושא הקיימות, שעדיין נעדרות ממנו. אחד המסרים מהדיון הוא שאין מודל אחד לצרכנות מקיימת. בנוסף, יש הרבה מאד עשיה בעולם ברמה הלוקלית, והאקדמיה רק מתחילה לגרד את פני השטח במחקר. נדונו חשיבותה של דמוקרטיה דליברטיבית לשם קידום קהילות מקיימות, וכן מהות תפקידם של רכזי קיימות ברשויות עירוניות.
סמינר מקצועי לאנשי אקדמיה
מטרת הדיון של סמינר זה היתה לפתוח פתח למחקר אקדמי מעמיק בישראל בנושא הצריכה המקיימת, ליצור ולהרחיב שיתופי פעולה בנושא. הדיון נסב סביב היכולת לפתח מודל כלכלי חדש, סביב היכולת לשלב קיימות עם חוסן כלכלי ועוד. הוסברה המהות של רשת SCORAI, Sustainable Consumption Research and Action Initiative, שהיא רשת מחקרית שמטרתה להבין את נושא הצריכה המקיימת מזוויות שונות. אחד מכיווני ההמשך של סמינר זה הוא האפשרות לקדם את הקמתו של SCORAI ישראל.
פרויקטים קשורים
חברה אזרחית כמנוע לתחבורה מקיימת בירושלים