מחרדים לדרכם לחרדים בדרכם: סיפורו של נוער חרדי נושר
פרסום מס' 610
מחקר זה עוסק בתופעת הנשירה המתרחשת בקרב הנוער החרדי. רוב המחקרים שפורסמו בנושא התבססו על ראיונות עם בעלי תפקידים או על נתונים רשמיים קיימים במערכת. מחקר זה, לעומת זאת, מבקש להשמיע את קולם ש...
הצלחות קטנות: הפעלת פרויקטים בחינוך החרדי השמרני
פרסום מס' 607
פעולות רבות בשדה החברתי, ובמיוחד במערכות החינוך, מיועדות ליצור שינוי מתוכנן ומאורגן בארגונים או במרחב. הן מבוססות על ההנחה שניתן לשלוט במציאות ולעצב אותה לפי התובנות והרצונות של אנשי המקצוע...
פרסום מס' 600
"מהכולל למכולת" עוקב אחר סיפורם של אברכים לשעבר שיצאו לשוק העבודה לאחר שנים ארוכות של לימודים בישיבות ובכולל.
באמצעות ראיונות עומק ביקשו החוקרים להתחקות אחר נקודת מבטם של גברים אלו...
מאפיינים ומגמות | פרסום מס' 602
בספרות המחקר קיימת הסכמה רחבה כי למעמד הביניים יש תפקיד משמעותי בצמיחה הכלכלית של המשק, בשמירה על יציבות חברתית ובקיומו של משטר דמוקרטי תקין. בעשורים האחרונים פורסמו מחקרים רבים שמאפיינים את...
מרחב משותף בעיר מעורבת: מודל ניתוח ופעולה
פרסום מס' 597
בניית חיים משותפים בישראל היא משימה המתבצעת במרחב לא-נודע ובתנאים מאתגרים במיוחד. הימשכות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מאבקי הדת והמדינה, ריבוי השסעים הפנים-ישראליים, אי-השוויון המבני, השיטה הפול...
ירושלים עם הפנים קדימה: קובץ המלצות לממשלה ה-37
פרסום מס' 595
פרסום זה נועד לספק לממשלה ה-37 ולקובעי המדיניות את עיקרי הממצאים, התובנות וההמלצות מתוך מחקרים שערך מכון ירושלים למחקרי מדיניות בשנים האחרונות.
הפרסום מתייחס למתרחש בעיר ולאוכלוסיות המתגוררו...
חנוך לנער? זרם החינוך הממלכתי-חרדי ומתווה בעלז
נייר עמדה | פרסום מס' 591
זרם החינוך הממלכתי־חרדי (ממ״ח) הוקם בשנת הלימודים תשע״ד (2013/14) על בסיס החלטת הממשלה 151 בדבר חיזוק לימודי היסוד ומערכת החינוך הרשמית־ממלכתית. בזרם הממ״ח לומדים בסך הכול כ-15,300 תלמידות ו...