הישארו מעודכנים

    סגור

    פיתוח כלכלי אזורי

    הרחבת נקודת המבט של רשויות לעבר האזור והמטרופולין

    2019 - היום

    השלטון המרכזי והשלטון המקומי מהווים יחד את המערכת השלטונית במדינת ישראל. למרות החלוקה הברורה לשתי מערכות שלטוניות אלה, ישנו צורך הולך וגובר בהתארגנויות ברמה האזורית להתמודדות עם בעיות מורכבות, למתן שירותים משופרים לאזרח, ולשימוש טוב יותר במשאבים. ישראל משופעת בגופים והתארגנויות על בסיס אזורי-מקומי, לעיתים על בסיס וולנטרי (אשכולות אזוריים), ולעיתים על בסיס סטטוטורי (רשויות ניקוז).

    גם עיריות מרחיבות את הראייה התכנונית-אסטרטגית מעבר לתכנון של העיר, למבט מטרופוליני, בהיבטי חיים שונים הכוללים תעסוקה, תחבורה, תיירות ופנאי. מכון ירושלים מרחיב את תרומתו לתכנון האסטרטגי האזורי, בספקו מידע ונתונים לזיהוי מטרות ויעדים אזוריים, כמו גם הבנה של מגמות תעסוקה, התניידות ומגורים בתוך מטרופולינים ואזורים.

    פרסומים

    מודלים אפשריים להגמשת מערכת היחסים בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי

    פרסום מס' 551

    2020 | מחברים: דבורה אברמזון...

    המבנה השלטוני בישראל מתאפיין בריכוזיות של השלטון המרכזי. בישראל יש שני רבדים של מוסדות ממשל: משרדי ממשלה מרכזיים ו־257 רשויות מקומיות/אזוריות (שתי מועצות מקומיות הן מועצות תעשייתיות). היחס ש...

    פיתוח כלכלי-אזורי של הגליל: אסטרטגיות לפיתוח אשכול מדעי החיים

    2012

    פיתוח כלכלי-אזורי הוא חלק מסדר היום של קובעי מדיניות ברחבי העולם. האתגר המרכזי בפיתוח כלכלי-אזורי הוא עיצובן של חבילות מדיניות יעילות אשר תובלנה לשגשוג כלכלי וחברתי ברמה האזורית. לשם כך נדרש...

    לקראת דיור בר-השגה בישראל

    2015 | מחברים: סטיבן זכר, פרופ' גלן יאגו...